Har du blivit uppringd av oss?
Tellecto genomför samtal för att informera om våra tjänster och ibland för att följa upp kundnöjdhet. Här hittar du svar på vanliga frågor om våra samtal.
Varför möts jag av en automatisk telefonsvarare när jag ringer upp?
När du ringer tillbaka på ett nummer vi använt kan du få ett kort röstmeddelande som förklarar varför vi sökte dig. Eftersom våra medarbetare ofta är i samtal är detta det snabbaste sättet att ge dig relevant information.
Hur kontaktar jag företaget som ringde?
Ringer du tillbaka på numret i din nummerpresentation får du besked om att det var Tellecto som sökte dig och anledningen till samtalet. Du kan även nå oss via ordersupport@tellecto.se eller 010-330 28 90.
Hur spärrar jag mig från oombedda samtal?
Privatpersoner kan spärra sitt nummer via NIX‑Telefon. Ring 077‑228 00 00 eller besök nixtelefon.org. Tjänsten är kostnadsfri (eventuell samtalskostnad kan tillkomma).
Varför kan jag få samtal trots att jag är NIX‑ad?
Har du en pågående eller nyligen avslutad kundrelation med Tellecto kan vi i vissa fall kontakta dig för support, uppföljning eller relevanta erbjudanden. Hör gärna av dig om du vill veta mer om ett specifikt samtal.